Krajina u srcu - portal iz srca Krajine | kus.ba

Deset stranaka tokom kampanje je potrošilo 4,5 miliona KM samo na TV i oglase u štampi - pokazuju rezultati monitoring izborne kampanje, koji je uradio Transparency International Bosne i Hercegovine (TIBiH). Izvještaj je pokazao da su tokom kampanje najviše sredstava na oglašavanje u medijima potrošile SDA, Savez za promjene i koalicija SNSD-DNS.

"Rezultati monitoringa pokazali su da je deset političkih stranaka tokom kampanje, samo na zakup prostora u elektronskim i štampanim medijima (10 TV stanica i devet štampanih izdanja), utrošilo 3.600.000 KM. Kada se na ovo dodaju iznosi izdvojeni za pripremu oglasa, ukupni troškovi oglašavanja u ovim medijima iznose oko 4,5 miliona KM", pojašnjava se u saopćenju iz TIBiH.

U ovaj iznos nisu uračunati zakupljeni termini u medijima, kao što su emisije ili emitiranje predizbornih skupova, kojih je bilo veoma mnogo, ali medijske kuće nisu obilježavale ove zakupljene termine, zbog čega se gubi granica između reklame i redovnog programa TV kuća.

Kada se uporede pojedinačne stranke, iznosi ukazuju na to da su najviše na ovaj vid oglašavanja utrošile Stranka demokratske akcije (SDA), oko 860.700, SNSD koji je kada se zbroje reklame ove stranke i oglašavanje koalicije SNSD-DNS, utrošio gotovo 870.000, te Savez za promjene s troškom oko 775.000 KM.

Tu su i Savez za bolju budućnost (SBB) s procijenjenim troškovima oglašavanja u elektronskim i štampanim medijima od oko 493.000, Socijaldemokratska partija BiH (SDP) s oko 406.500, DNS s oko 350.500, te Demokratska fronta s oko 220.000 KM.

Zanimljivo je da Narodna stranka Radom za boljitak koja je bila obuhvaćena monitoringom, nije imala oglašavanja na pokrivenim medijskim kućama, te da je HDZBiH imao zabilježene samo dvije objave oglasa.

TIBiH je izvršio i okvirnu procjenu utroška oglašavanja na bilbordima, na osnovu cjenovnika agencija, te došao do okvirnog iznosa od minimum 3.000.000 KM zbirno za političke stranke, te tako ukupan iznos pokrivenog oglašavanja iznosi 7,5 miliona KM.

Neophodno je naglasiti da ovdje nisu uključene sve medijske kuće, kao ni svi vidovi oglašavanja. Kada bi se zbrojili troškovi predizbornih skupova, plakati, leci, internet oglašavanje, autobusi, itd., procijenjeni troškovi bi bili višestruko veći.

TIBiH je također pratio predizborne skupove političkih stranaka, te će podaci o oglašavanju i o održanim skupovima biti upoređeni s finansijskim izvještajima političkih stranaka, nakon što oni budu podneseni Centralnoj izbornoj komisiji.

Istovremeno, TIBiH je proslijedio CIK-u BiH informacije o potencijalnim kršenjima Zakona o finansiranju političkih stranaka, što uključuje i korištenje javnih resursa u svrhu promoviranja političkih stranaka, te se nada da će ove informacije biti uzete u obzir prilikom obavljanja revizije finansijskih izvještaja stranaka.